BOOOOORING

har precis målat mina naglar röda druckit upp min misslyckade caffelatte. innan det hoppade jag in i duschen. tack för det fia, gud så retro. hade mina nya skor i skolan idag och nu har jag världens äckligaste skoskav. jag kunde inte springa till bussen, så den missade jag. och då började jag nästan att tjura, så jag ringde papsen så fick han komma och hämta mig. när jag kom hem sen fick jag pasta med ostskink sås. och då bölade jag av glädje, vilken räddare min mami är.

nu skall jag berätta historien om den misslyckade latten. jo det började med att min mami, papi och syster åkte till min mormor och morfar och jag ville inte följa med. så när de åkt satte jag på kaffekokaren och "problemen" började redan då, jag skulle hälla en dl baristamjölk i ett glas, men eftersom att vi inte hade baristamjölk så fick jag ta vanlig lättmjölk. euuw, endast baristamjölk är bra nog för fia, men lättmjölk fick duga. 
Detta glas ställde jag sedan in i micron och under den tiden då mjölken värmdes så skulle jag ta fram lattevispen. Men tror ni att jag hittar den? no way. den fanns ingenstans och då blev jag skit sur.
men jag tänke inte ge upp, så när mjölken hade värmts klart så hällde jag i mjölken i en plastburk och tog sedan fram stavmixern som vi brukar göra guacamole med. haha, och vet ni vad som hände då, då jag tröck på "kör" knappen. jo, all mjölk som by the way var kokhet skvätte på mig, allt hår på armarna frästes bort. och jag skriker som en kråka. det gjorde verkligen jätte ont!
Men jag fortsatte kämpa! jag värmde ett nytt glas med mjölk och sket i att skumma den. 
och min mamma tror att det är så praktiskt med att hälla upp saltet och sockret i två olika skålar, så att det inte ligger kvar i de "fula" orginal paketen och det gjorde ju självklart så att jag lyckades  blanda ihop dessa två "arter" och tog då ist. salt. men det märkte jag inte, så jag gick upp på mitt rum, med min caffelatte (som jag var så nöjd över) och gjorde det mysigt. och jag har alltid överdrivet mycket socker så ni kan ju gissa vad min latte smaka. bajs. inte gott. sista försöket rullade på, men då hade jag lärt mig av mina misstag. men i slutändan så var det inte ens gott! inte värt det.

jo men hej, här får ni en bok! (undra om ni ens fattar)


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag blir då inte förvånad gumman :)

2009-11-11 @ 07:18:23
URL: http://juliaviola.blogg.se/
Postat av: Josefine

hahah, läste du allt.. skönt att veta :)

2009-11-11 @ 22:31:21
URL: http://raraflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0